پروفایل شناختی سلامت روان کودکان و بزرگسالان


تهیه و تشکیل پروفایل شناختی و پایش سلامت روان و عملکرد مغز یک نیاز اساسی برای دنیای امروز محسوب می شود. تهیه پروفایل شناختی با استفاده از آزمون های معتبر عصب شناختی بین المللی در مرکز توانبخشی وصال انجام می شود.



پروفایل شناختی بزرگسالان (30 الی 99 سال)

برای افراد 30 سال به بالا تهیه پروفایل شناختی به صورت سالانه، مانند چک آپ سلامت فیزیکی یک امر مهم محسوب می شود. همانطور که شما احتمالا فشار خون یا قند خون خود را سالانه بررسی می کنید سلامت عملکرد مغز خود را نیز باید بررسی نمایید که به این بررسی ما پروفایل شناختی می گوییم. 

بهترین روش تهیه پروفایل شناختی برای بزرگسالان (30 الی 99 سال) تهیه نقشه مغزی (qEEG) به همراه یک آزمون عصب شناختی معتبر بر پایه کامپیوتر (CBNA) است. نقشه مغزی با بررسی نحوه پراکندگی امواج مغزی و مقایسه آن با افراد نرمال ریسک بروز مشکلات را پیش بینی می کند و آزمون عصب شناختی کامپیوتری نشان دهنده وضعیت حال حاضر مغز خواهد بود.

نمونه گزارش نقشه مغزی




نمونه گزارش تست عصب شناختی کامپیوتری 





معتبر بودن آزمون های عصب شناختی بسیار مهم است. مرکز وصال نماینده رسمی موسسه شوفرید اتریش در ایران است که این موسسه آزمون های معتبر عصب شناختی در دنیا را طراحی می نماید. همینطور وصال از نرم افزارهای بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در آنالیز نقشه مغزی استفاده می نماید. 

قابل توجه است صرف انجام آزمون ها مهم نیست و اعتبار آزمون ها گاهی اوقات از خود آزمون مهم تر است.

آزمون سلامت روان و بررسی عملکرد مغز (کلیک کنید)

در زیر توضیحات دکتر لهراسبی در زمینه اهمیت بررسی سلامت روان در برنامه چرخ شبکه چهار سیما را می توانید مشاهده نمایید.


درمان واقعیت مجازی




ارتباط با ما

    


بازگشت