نقشه مغزی

نقشه مغزی


قبل از انجام نقشه مغزی در مرکز سلامت ذهن و توانبخشی وصال به نکات زیر توجه فرمایید .


 

1 - حداقل 2 مرتبه به طور متوالی سر خود را با شامپو شسته و اطمینان حاصل نمایید که سر، پیشانی و لاله گوش ها تمیز هستند و سپس کاملا سر خود را خشک کنید.


2 - هیچگونه روغن، ژل، حالت دهنده، نرم کننده یا اسپری برای موها و همچنین مواد آرایشی بر روی پیشانی استفاده نشود.


3 - اگر از گوشواره و سایر زیورآلات مربوط به گوش استفاده می نمایید، قبل از مراجعه آن ها را در بیاورید.


4 - در صورت امکان تا 6 ساعت قبل از انجام نقشه مغزی، دارو مصرف نکنید. لطفا با پزشکی که دارو را تجویز نموده است در این باره مشورت نمایید.


5 - در صورتی که مجبور به مصرف دارو می باشید، نام داروهای مصرفی، ساعت دقیق مصرف دارو و میزان مصرف شده دارو ( دوز دارو ) را اعلام نمایید تا در پرونده ثبت شود.


6 - در مورد کودکانی که بی قرار هستند و نمی توانند برای ثبت نقشه مغزی حداقل 20 دقیقه بنشینند با تجویز پزشک مربوطه دارو برای آرام شدن و نشستن کودک جهت انجام نقشه مغزی استفاده شود.


7 - لطفا حداقل 2 ساعت قبل از انجام نقشه مغزی از کشیدن سیگار و مصرف نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند چای، قهوه ... خودداری فرمایید.


8 - قبل از انجام تست استراحت و خواب کافی داشته باشید و از هرگونه استرس و خستگی پرهیز نمایید.

 

9 - برای انجام نقشه مغزی گوشی موبایل خود را درحالت پرواز قرار دهید. امواج موبایل بر روی دستگاه ها و نتیجه نقشه مغزی شما تاثیر می گذارند.


10 - مرکز سلامت ذهن و توانبخشی وصال، نتایج نقشه مغزی را حداکثر تا 7 روز کاری بعد از انجام آن، به طور مکتوب ارائه می دهد. در مواردی که درخواست برنامه نوروفیدبک یا نیاز به گزارش جهت ارائه به پزشک متخصص باشد، گزارش ها به طور جداگانه و مکتوب ارائه خواهد شد.


نقشه مغزی یا qEEG چیست ؟ 

نقشه مغزی یا qEEG ثبت فعالیت الکتریکی مغز در سطح جداره جمجمه می باشد که کاربرد بسیار بالایی در شروع درمان هایی چون نوروفیدبک و تشخیص یکسری از اختلالات روانشناختی و عصب شناختی دارد، جهت مطالعه کامل این مطلب کلیک نمایید : (کلیک نمایید)


ارتباط با ما


    


بازگشت