گفتاردرمانی Speech Therapy

گفتاردرمانی Speech Therapy


این خدمت در حال حاضر ارائه نمی شود.

گفتاردرمانی: ( Speech Therapy) 

یکی از مجموعه های پیراپزشکی و از رشته های توانبخشی است. رشته گفتاردرمانی به بررسی اختلالات گفتاری می پردازد. یعنی در ابتدا درمانگر نوع اختلال را با توجه به علائم و تستهای مختلفی که انجام می دهد تشخیص داده و با توجه به شدت و نوع اختلال، برنامه درمانی را طرح ریزی می نماید.

موارد كاربرد:

 - تاخیر در گفتار و زبان ( delayed speech and language)

 - اختلالات روانی گفتار ( fluency disorder)

 - اختلالات صوت ( voice disorder)

 - اختلالات زبانی ( language disorder)

 - اختلالات تشدیدی اختلالات تولیدی ( resonance disorder)


بخش گفتاردرمانی مرکز سلامت ذهن و توانبخشی وصال

تمامی پرسنل اين بخش فارغ التحصيل رشته گفتاردرمانی از دانشگاههاي معتبر كشور مي باشند و هيچ كمك درمانگر و يا فارغ التحصيل رشته هاي ديگر در اين بخش بيمار ويزيت نمي كنند .

در تمامی بخشها از جمله گفتاردرمانی هر بیمار یک برنامه درمانی مجزا دارد که بعد از انجام معاینات لازم و گرفتن شرح حال بیمار در روز ارزیابی توسط مسئول بخش تنظیم می شود. در هر جلسه درمان، گفتاردرمان پس از انجام ویزیت شرح برنامه درمانی خود و چگونگی انجام آن توسط بیمار را در برگه گزارش روزانه مختص آن بیمار مکتوب می نماید. ریز ویزیت های انجام شده از ابتدای مراجعه تا به آخر و کپی کلیه مدارک پزشکی و آزمایشگاهی بیمار نیز در پرونده الکترونیکی او ذخیره می شود تا در صورت نیاز امکان دسترسی سریع به آن برای درمانگر امکان پذیر باشد. 

مجموع زمان ويزيت گفتاردرمانی در مركز توانبخشی وصال 45 دقيقه مي باشد كه 35 دقيقه ويزيت و 10 دقيقه مشاوره و گزارش نويسي مي باشد و در هر زمان ويزيت صرفاً يك بيمار توسط درمانگر ويزيت مي شود. در این بخش علاوه بر انجام تمرینات بصورت کلامی و در صورت نیاز کودک به ماساژهای درمانی، از نرم افزارهای ویژه گفتاردرمانی که توسط کامپیوتر قابل اجرا و انجام است نیز استفاده می شود. 

در این بخش، علاوه بر گفتاردرمانی انفرادی ( در بالا ذکر شد )،  گروه درمانی گفتار نیز جهت کودکانی که نیاز به گفتاردرمانی بصورت گروهی و ارتباط کلامی با همسالان خود دارند، وجود دارد که بنا به نیاز کودک و تشخیص درمانگر برای آنها در گروه های متناسب با وضعیت کودک به صورت 90 دقیقه برگزار می شود.


ارتباط با ما


    


بازگشت