معتبرترین تست های بین المللی هوش حافظه توجه

معتبرترین تست های بین المللی هوش حافظه توجه

تست های هوش کودک و بزرگسال در مرکز وصال


تست هوش توصیه شده برای کودکان:  تست هوش وکسلر 5 (WISC-5) ( 6 تا 16 سال )

آزمون هوش وکسلر نگارش 5، آزمونی عصب - روانشناختی است جهت بررسی هوش و با ارائه یک بررسی 5 وجهی ( شاخص هوش کلامی ، شاخص بصری - فضایی ، شاخص استدلال سیال، شاخص حافظه فعال ، شاخص سرعت پردازش ) به تعیین نقاط قوت و ضعف هوشی کودک می پردازد. این آزمون آخرین نگارش تست هوش وکسلر است که در آن اطلاعات تفسیری برای کمک به تشخیص ضعف یا قدرت هوشی، بررسی احتمال اختلال یادگیری ( sLD ) ، نقاط قوت و ضعف تحصیلی ارائه خواهد شد. (تماس با وصال برای انجام تست هوش وکسلر 5)


تست هوش کودکان نسخه بین المللی با ارائه گزارش انگلیسی و توصیه های کاربردی 

تست هوش بین الملل یک تست هوش با نتیجه ترجمه شده آن نیست. تست هوش بین الملل وکسلر امکان اجرا به صورت انگلیسی و فارسی را دارد. نتیجه تست نیز به صورت اصلی از سایت پیرسون آمریکا ایجاد می شود که قابل ارائه به سراسر دنیا است. درواقع نتیجه تست بعد از برگزاری از سایت معتبر بین المللی تهیه می شود و توسط مدیر مرکز تایید می شود. اطلاعات بیشتر در مورد تست هوش بین الملل وکسلر. 

 

تست هوش توصیه شده برای بزرگسالان و HR: تست هوش ریون 2 ( 5 تا 90 سال )

تست هوش ریون-2 یک آزمون هوش معتبر تصویری (غیر کلامی) برای ارزیابی هوش عمومی کودکان و بزرگسالان است. که عموماً برای بزرگسالان توصیه می شود . تست هوش ریون 2 توسط شرکت پیرسون آمریکا (Pearson) ارائه میشود و مرکز سلامت ذهن وصال امکان اجرای آنلاین آن را در اختیار دارد. در سریع ترین و کوتاه ترین زمان ممکن می توانید از مزایای یک آزمون معتبر بین المللی بهره مند شوید و گزارش آن را دریافت نمایید. این تست برای بررسی هوش کودکان و یا بزرگسالانی که مشکل در گفتار دارند نیز توصیه می شود . همچنین آزمون هوشی بسیار معتبری در زمینه استخدام و یا رتبه بندی نیروی کار یا HR می باشد. (برای انجام تست هوش آنلاین ریون 2 کلیک نمایید.)


تست هوشی که عموما برای بررسی مشکلات توصیه می شود و نه شرایط نرمال، تست هوش بینه ( 2 تا 90 سال )

آزمون هوشی استنفورد بینه یک تست هوش است که عموماً برای کودکان دارای ضعف ذهنی و یا مستعد استفاده می شود. 


دریافت مشاوره جهت انجام انواع تست های معتبر

تست حافظه توانمندی در یادگیری و یا ریسک آلزایمر


در وصال برای بررسی عملکرد حافظه و تعیین ریسک آلزایمر از نقشه مغزی و تست های معتبر عصب-شناختی در بررسی حافظه که استانداردهای بین المللی دارند استفاده می کنیم و نهایتا یک پروفایل حافظه و ریسک آلزایمر به شما ارائه می دهیم ( اطلاعات بیشتر )


تست های حافظه دو گروه کلی هستند

✔ تست حافظه کودکان ( 6 سال تمام تا 18 سال )

با توجه به اینکه کودکان دچار بیماری حافظه نمی شوند ، دلیل اصلی انجام تست و بررسی حافظه در کودکان بررسی توانایی یادگیری در آنها است. برای همین در کودکان ما عموما توصیه به تشکیل پروفایل یادگیری می کنیم. در پروفایل یادگیری توانمندی های ذهنی دانش آموز یا دانشجو که از جمله آنها حافظه است، بررسی می شود و در صورت نیاز راهکارهای درمانی و یا تقویتی نیز ارائه می شود. حافظه همان یادگیری است . جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد یادگیری کلیک نمایید


✔ تست حافظه بزرگسالان ( 19 سال تمام تا 100 سال )

بزرگسالان می توانند مبتلا به بیماری های حافظه از جمله آلزایمر شوند. در بزرگسالی و بعد از زمان مدرسه و دانشجویی و به طور کلی تحصیل ما کمتر اطلاعات جدید وارد مغز می کنیم و بیشتر از اطلاعاتی که از قبل وارد کرده ایم استفاده می کنیم. این یعنی ما از شبکه حافظه مغز ضعیف می شود. ضعیف شدن حافظه به مرور اتفاق می افتد و ما ممکن است اولین علائم بیرونی آن را مثلا 15 سال بعد در کارهایمان ببینیم که عموما دیگر فهمیدن آن شاید دیر شده باشد ، چرا که به نظر دیگر مغز ما آسیب دیده. برای همین بهترین کار انجام چک آپ سالانه عملکرد مغز از جمله حافظه است با تست های معتبر و بین المللی. این کار می تواند به ما کمک کند علاوه بر آنکه ذهن قوی و پویایی داشته باشیم، بهتر یاد بگیریم، تحصیل کنیم و از زندگی لذت ببریم . در صورت ریسک آلزایمر آن را پیشبینی و پیشگیری کنیم و یا حتی ابتلا به آن را به تعویق بیاندازیم. به هر حال درمان های آلزایمر بزودی فرا می رسند. چک آپ سالانه مغز بزرگسالان شامل نقشه مغزی، تست های معتبر عصب شناختی است که در صورت مشاهده هر مشکلی راه حل های آن را داریم . جهت مشاهده چک آپ سالانه مغز بزرگسال کلیک نمایید   


توصیه اول جهت بررسی حافظه: تست بررسی بیماری های حافظه وینا (CFD

این تست به بررسی عملکرد حافظه، احتمال وجود دمانس و بررسی سطح آلزایمر می پردازد.

مجموعه آزمون های وینا از معتبرترین آزمون های عصب روانشناختی در دنیا است. تست غربالگری حافظه وینا به صورت اوریجینال از سایت شوفرید اتریش (shcuhfried) قابل اجرا خواهد بود. مرکز وصال نماینده رسمی موسسه شوفرید اتریش در ایران است.


تست توصیه شده جهت بررسی سلامت اعصاب و روان و حافظه: تست غربالگری سلامت روان وینا

این آزمون عصب - روانشناختی با انجام 5 آزمون متفاوت به بررسی توجه، حافظه و علمکردهای اجرایی ( توانایی استفاده از مطالبی که در ذهن ما وجود دارد ) می پردازد. مشاهده گزارش آزمون عصب روانشناختی حافظه (کلیک نمایید)


تست عصب روانشناختی سومی که توصیه می شود: تست حافظه کمبریج (CANTAB)

حافظه به توانایی ما در ذخیره سازی اطلاعات، در بلند مدت و کوتاه مدت اشاره دارد. آزمون حافظه CANTAB که توسط دانشگاه کمبریج ارائه و توسعه یافته است و آزمونی معتبر جهت بررسی حافظه می باشد که در مرکز وصال مورد استفاده قرار می گیرد.


تست و توانبخشی شناختی: تست حافظه ریهاکام (REHACOM)

نرم افزار توانبخشی شناختی ریهاکام، دارای ماژول ارزیابی و سنجش حافظه است. این نرم افزار توسط شرکت HASOMED آلمان تهیه شده است و یکی دیگر از نرم افزارهای معتبر شناختی می باشد. 

(ثبت درخواست انجام تست های حافظه در مرکز وصال)


تست های بررسی توجه و تمرکز در مرکز وصال

تست بررسی توجه و تمرکز و تشخیص بیش فعالی IVA-2 با گزارش فارسی ویژه مرکز وصال

آزمون IVA-2  یک آزمون جهت ارزیابی سطح توجه و تمرکز و تشخیص بیش فعالی است که توسط شرکت BrainTrain آمریکا ارائه می شود. این آزمون از معتبرترین نرم افزارهای ارزیابی توجه در سطح بین المللی است. مرکز سلامت ذهن و توانبخشی وصال، مجهز به نگارش 2018 و 2020 این نرم افزار است و قادر به ارائه گزارش آزمون به زبان اصلی و زبان فارسی، به مراجعین می باشد. مشاهده گزارش فارسی آزمون توجه ، تمرکز و بیش فعالی (کلیک کنید)


تست عصب روانشناختی: تست توجه وینا


ارتباط با ما


    

بازگشت