تفاوت نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک

مطالب مرتبط:

انواع نوروفیدبک ، پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک (کلیک کنید)


تفاوت نوروفیدبک معمولی با لورتانوروفیدبک در چیست؟

                                                                                                                                                               


نوروفیدبک معمولی
لورتا نوروفیدبک
تمرین 19 نقطه مغزی به صورت همزمان


اصلاح روابط بین نقاط مغزی


ایجاد یک نقشه از عملکرد امواج مغز در هر جلسه درمانی


اصلاح امواج مغزی به سمت نرمال با توجه به داده های نقشه مغزی

امکان تلفیق با درمان های توانبخشی شناختی کامپیوتری

امکان استفاده همزمان با داروهایی که در شدت امواج مغزی تغییر ایجاد می نمایند

توصیه شده برای کودکان زیر 8 سال

کمک به کنترل تشنج مقاوم به درمان


کمک به کاهش نشانه های اوتیسم

بهبود توجه و تمرکز

درمان بیش فعالی

کمک به درمان اختلال یادگیری (SLD)


کمک به درمان فوبیا


کمک به درمان اضطراب

کمک به درمان وابستگی های دارویی، مخدر و جنسی

کمک به درمان میگرن


بهترین مرکز نوروفیدبک


لورتا نوروفیدبک





-  تمرین 19 نقطه مغزی به صورت همزمان: 

از آنجایی که در لورتا نوروفیدبک از کلاه نقشه مغزی استفاده می شود، نرم افزار این امکان را به ما می دهد تا از هر 19 نقطه به طور همزمان برای فیدبک استفاده نماییم. 


- اصلاح روابط بین مغزی:

اصلاح روابط مغزی نیازمند تعداد الکترود زیاد و نرم افزار خاص جهت تفسیر آن می باشد که این امر صرفا با لورتا نوروفیدبک امکان پذیر است. در نوروفیدبک معمولی ما یک تا حداکثر چهار الکترود می توانیم داشته باشیم. همچنین نرم افزار دستگاه های نوروفیدبک معمولی امکان تفسیر روابط بین نقاط مغزی ندارند.


- ایجاد یک نقشه از عملکرد امواج مغز در هر جلسه درمانی:

در لورتا نوروفیدبک و  Z Score Neurofeedback  نرم افزار در ابتدا یک نقشه از مغز را ایجاد می کند. سپس با توجه به تنظیمات مشخص شده درمان را شروع می کند. (نقشه مغزی یا qEEG چیست؟)

مشاوره جهت انجام نقشه مغزی در وصال


- اصلاح امواج مغزی به سمت نرمال با توجه به داده های نقشه مغزی:

از آنجایی که نرم افزار لورتا نوروفیدبک و Z Score Neurofeedback به نرم افزار نقشه مغزی متصل است در هر لحظه به صورت اتوماتیک افزایش و کاهش شدت امواج مغزی را تنظیم میکند و به سمت نرمال هدایت می نماید.


- امکان تلفیق با درمان های توانبخشی شناختی کامپیوتری:

سخت افزار نوروفیدبک معمولی امکان اتصال به نرم افزار های معتبر بین المللی مانند کاپیتان لاگ و اسمارت مایند را دارد. این امر باعث می شود فرد علاوه بر استفاده از فیدبک های امواج مغزی به طور همزمان بتواند از تمرین های توانبخشی شناختی مانند تمرین های بهبود حافظه، تمرین های ذهنی بهبود توجه ، تمرین های تقویت ریاضی و یا تمرین های شنیداری استفاده نماید. (توانبخش شناختی با استفاده از کامپیوتر چیست؟)


- امکان استفاده همزمان با داروهایی که در شدت امواج مغزی تغییر ایجاد می نمایند:

بعضی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، بعضی از داروهای بهبود توجه مانند ریتالین و یکسری از داروهای کاهش اضطراب و بهبود خواب باعث کاهش یا افزایش شدت بعضی از امواج مغزی می شود. از آنجایی که لورتا نوروفیدبک به صورت پیش فرض امواج را به سمت نرمال هدایت می کند استفاده از نوروفیدبک معمولی در این شرایط توصیه می شود.


- توصیه شده برای کودکان زیر 8 سال:

دانش لورتا نوروفیدبک هنوز بسیار جدید می باشد و تعداد مقالات و منابعی که این روش از درمان را بررسی نموده اند کافی نیست. برای کودکان توصیه به استفاده از نوروفیدبک معمولی می شود که منابع به اندازه کافی آن را حمایت می کنند .


- کمک به کنترل تشنج مقاوم به درمان:

داروهای درمان تشنج، داروهایی هستند که باعث افزایش امواج سریع در سطح جمجمه می شوند . عموماً این افراد با توجه به مصرف دارو امواج سریع بیشتر از نرمالی دارند. لذا لورتا نوروفیدبک که به طور اتوماتیک باعث نرمال شدن شدت امواج می شود در درمان تشنج نه تنها نمی تواند مفید باشد بلکه می تواند با کاهش امواج سریع حتی برای این مشکل خطرناک نیز باشد. با توجه به مقالات متعددی که وجود دارد در مشکل تشنج تنها استفاده از نوروفیدبک معمولی توصیه می شود. (مشاهده فیلم کنترل تشنج مقاوم به درمان)


- کمک به درمان اختلال یادگیری (SLD):

مقالات متعدد عملکرد شبکه ای مغز را در یادگیری تایید کرده اند. بهترین توصیه در درمان اختلالات یادگیری استفاده از لورتا نوروفیدبک می باشد که می تواند باعث ارتقا عملکرد شبکه ای مغز شود . (درمان اختلال یادگیری)


- کمک به درمان فوبیا:

در اختلالات ترسی مرضی مشکل در عملکرد آمیگدال مطرح می شود. این نقطه از مغز صرفا با لورتا نوروفیدبک قابل آموزش و تمرین است . هرچند که مقالات مختلفی نیز تاثیر نوروفیدبک معمولی را در کاهش اضطراب نشان داده اند.


ارتباط با ما


    




بازگشت