چگونگی انجام لورتا نوروفیدبک - Loreta Neurofeedback

مطالب مرتبط

نقشه مغزی چیست؟ (کلیک نمایید)

تاثیر لورتا نوروفیدبک بر بیش فعالی بزرگسالان (کلیک نمایید)

انواع نوروفیدبک ، پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک (کلیک نمایید)


لورتا نوروفیدبک  | Loreta Neurofeedback جدیدترین و پیشرفته ترین روش درمانی نوروفیدبک است که با استفاده از تجهیزات نقشه مغزی اجرا می شود. این روش بر نواحی عمقی مغز تاثیر می گذارد. لورتا نوروفیدبک در مرکز توانبخشی وصال با استفاده از آخرین ورژن نرم افزار نوروگاید (3.3.0) انجام میشود. این نرم افزار از بهترین نرم افزارها جهت نقشه برداری مغز و تجزیه و تحلیل آن است.




اقدامات لازم جهت شروع لورتا نوروفیدبک در مرکز سلامت ذهن و توانبخشی وصال

اولین قدم برای شروع لورتا نوروفیدبک انجام نقشه مغزی (qEEG) است، پس از ثبت نقشه مغزی و تفسیر و بررسی آن توسط دکتری علوم شناختی، شما می بایست فرم خود اظهاری مشکلات (Symptom Check List) را پر نمایید. در این فرم 49 سوال وجود دارد و شما با توجه به شدت علائم در خود، یکی از اعداد 0 تا 10 را به هر کدام از آن ها اختصاص می دهید.

تکمیل این فرم در کنار نقشه مغزی برای شروع لورتا نوروفیدبک بسیار مهم است. شما با پاسخ دادن به سوالات این پرسشنامه انتظارات و خواسته های خود را از انجام لورتا نوروفیدبک بیان می کنید و جلسات و برنامه درمانی لورتا نوروفیدبک با توجه به مشکلاتی که بیان نموده اید و شدتی که در خود احساس می کنید، شروع خواهد شد. از جمله این موارد و مشکلات می توان به اضطراب، مشکل در تمرکز، افکار یا رفتارهای وسواسی، کاهش حساسیت لامسه، افسردگی، اختلال ریاضی و مشکل در محاسبه، بی قراری، انگیزه پایین، سردردهای میگرنی، مشکلات عزت نفس، مشکل در حافظه کوتاه مدت و .... اشاره کرد. ( مشاهده کامل لیست )


در زیر نمونه سوال های (Symptom Check List) موجود در نرم افزار نوروگاید را مشاهده می کنید: 


تعداد جلسات درمانی لورتا نوروفیدبک

حداقل جلسات مورد نیاز برای نتیجه گرفتن در درمان لورتا نوروفیدبک 20 جلسه می باشد که باید به طور مرتب و بی وقفه حداقل هفته ای 3 جلسه انجام شود. پس از 20 جلسه، در صورت بهبود علائم (که بر اساس ارزیابی های انجام شده و گزارش بالینی شما مشخص می شود)، درمان به مدت 20 جلسه دیگر جهت تثبیت بهبودی ایجاد شده، ادامه پیدا خواهد کرد.

چون این درمان با استفاده از تکنولوژی نقشه مغزی  (qEEG) انجام می شود در هر جلسه لورتا نوروفیدبک باید شرایط انجام نقشه مغزی رعایت شود. از تمیز بودن سر و موهای خود اطمینان حاصل کنید، از حالت دهنده ها و نرم کننده های مو چون ژل، روغن و ... استفاده نکنید، قبل از شروع جلسه لورتا نورفیدبک از کشیدن سیگار و نوشیدن چای، قهوه، الکل خودداری فرمایید و ... (کلیک نمایید)


ارتباط با ما


    


بازگشت